Sunday, March 18, 2012

Cerita . . .

Heyy & Assalamualaikum :)


Dimulakan dengan gambar sawah padi yang menghijau. Negeri Jelapang Padi, itulah kampung dan tempat kelahiran saya. Kedah Darul Aman. Negeri yang banyak membantu manusia untuk hidup. Semua masyarakat Malaysia akan makan nasi. Inilah negeri yang menghasilkannya. Saya bangga dengan tempat kelahiran saya.


Lihat gambar atas. Nampak sangat suasana kampung. Ohh, jangan terpedaya dengan gambar okayy! Actually, ini bukan kampung saya. Ini kawasan rumah arwah atuk saya belah mak. Dia dah lama meninggal, saya sendiri tak dapat tengok muka dia. Kitaorang ke sana untuk bersihkan sikit sikit dan hirup udara kampung. Bessttt jugakk sebenarnyaa duduk kampung. Rumah nenek saya sekarang dekat bandar jadi tak rasa suasana kampung tu. :D Okayy, dari kiri nenek saya yang masih kuat, mama saya bersama abah saya. Mereka bahagia sebagai ibu, anak, dan menantu :)


Gambar terakhir. Muka ke-teruja-an kami bila dapat rasa suasana kampung yang sebenarnya. Atuk dan nenek kami semua kaya. Duduk dekat bandar, rumah batu. Jadi, kami teruja tak terkata. Hanya gambar yang membuktikan segalanya. Gambar family yang terpapar tidak cukup ahlinya. Kakak saya, Nur Iffah dan tukang ambik gambar, Muhammad Asyraf. :D

Cerita saya tak adalah menarik seperti kamu,
tapi setiap orang punya jalan ceritanya tersendiri.

Ini Jalan Cerita Saya :)

Saya masih menanti kepulangan awak.
Saya ukir nama awak pada gambar saya.
:)